Konflikthåndtering og klagehåndtering
Konflikter og klager er uundgåelige i kundeservice. Derfor er det nødvendigt, at jeres medarbejdere lærer, hvordan de håndterer klager, konflikter og sure kunder. Hos os får I konkrete værktøjer, så I altid kan komme over i en positiv dialog – og gøre kunden glad igen.

Effektiv og proaktiv konflikthåndtering
Vi lærer jer at håndtere klager og konflikter hver eneste gang
I kan ikke komme udenom, at kunder vil klage. Til gengæld kan I lære, hvordan I hver eneste gang håndterer sure kunder, får ført samtalen over i en positiv dialog, og hvordan I ved hjælp af proaktivitet kan sørge for, at I langt sjældnere kommer ud for konflikter.
Det handler om træning!
Træning i klage- og konflikthåndtering kan give masser af afkast:
- En god håndtering kan gøre kunden endnu mere tilfreds (=anbefalinger!)
- Når vi ikke kommer ud i lange diskussioner med kunder, kan vi være mere effektive
- Medarbejdere slipper for at blive frustrerede, så det ikke går ud over andre kunder
Derfor skal I priotere klage- og konflikthåndtering
Lyder det allerede som noget for jer? Bare vent, det bliver endnu bedre!
Det er en investering
✓ I vil spare tid. Overvej lige, hvis bare halvdelen af konflikterne løses hurtigere?
✓ Langt færre kunder vil forlade jer, fordi I finder en løsning og håndterer klager.
✓ I får mere motiverede medarbejdere, som ikke skal opleve frustrationer i samme grad eller bruge unødvendig tid.
Hvorfor lade være med at investere i god træning i klage- og konflikthåndtering?
Træningen sørger for
✓ At I kan stille skarpt på en klage – fx den typiske klage i jeres virksomhed
✓ At jeres konflikter aldrig eskalerer
✓ At klæde medarbejdere på til bedre at håndtere utilfredse kunder
✓ Øvelser, som gør, at I fremadrettet kan vende sure kunder
✓ Opfølgning – så I holder det ved lige
Det er til jer, som
✓ Gerne vil lære at håndtere sure kunder
✓ Elsker, når kunden slutter af med: ”Tusind tak for hjælpen!”
✓ Gerne vil have, at kunderne får en god oplevelse, SPECIELT når de er utilfredse
✓ Vil have det optimale ud af hver kundehenvendelse
✓ Vil skabe flere loyale, glade kunder
OBS: En vigtig ting om kundeklager
Der er noget, som er ekstremt vigtigt, når det kommer til klager. Vi er nødt til at ændre den måde, vi ser dem på.
Klager er nemlig ikke et surt opstød eller noget, som jeres kunder finder på bare for at irritere jeres virksomhed.
Det er feedback til jeres virksomhed, som beskriver kundens oplevelse. Det er rent faktisk en gave, som gør det muligt for jer at forbedre og udvikle jeres virksomhed og kundeoplevelse til at blive endnu bedre!
Udnytter I den store mulighed, når I får klager? Eller kan I få langt mere ud af, hvordan I griber det an og følger op på dem?
Med træning hos Kjellerup Kommunikation kan vi med garanti sørge for, at I kan skabe mærkbare resultater og tilføre værdi med det samme.
Læs vores artikel om konflikthåndtering
Konflikthåndtering: 4 trin til at forvandle selv besværlige og sure kunder
I et lynkursus på fire trin lærer du at løse konflikter og behandle indvendinger, så du kan gøre sure og besværlige kunder glade igen.
Er I klar til at blive bedre?
Lad os komme i gang med træningen!