Nyhedsbreve

Lær det vigtigste i konflikthåndtering på under tre minutter

Lær det vigtigste i konflikthåndtering på under tre minutter

– Jeg giver dig et lynkursus, der kan give store resultater 🎁

KJELLERUP KOMMUNIKATION // SEPTEMBER 2019

 

 

Uanset hvad du laver, vil du gennem livet opleve konflikter. Hvis du arbejder med kundeservice, vil du opleve cirka tusind gange så mange 😜

Det er helt naturligt, at der i kundeservice kan opstå ubehagelige samtaler og sure kunder, men desværre oplever jeg tit, at medarbejdere ikke føler sig klædt på til at håndtere det.

Det skal vi lave om på!

Få et minikursus gennem fire videoer

‘Indvendingsbehandling’ og ‘konflikthåndtering’ er efterhånden nogle meget efterspurgte begreber, og derfor har jeg lavet et relevant og brugbart lynkursus til dig. Her giver jeg dig et af mine favoritværktøjer – samtalejudo – spredt ud på fire ultrakorte videoer, som du hurtigt kan suge til dig og implementere med det samme.

Jeg kommer ikke til at gå i dybden med hvert trin, men du får helt konkrete redskaber til at kunne ændre din måde at håndtere konflikter på, som jeg vil garantere dig for vil gøre en forskel.

Første del (som også er den korteste) har du her som YouTube-video i toppen af mailen, og de næste tre får du løbende hver måned resten af året. Så blev 2019 da lige en fest 🎉

Det første og vigtigste trin i konflikthåndtering

Det første trin er så simpelt, men så stærkt. Det handler nemlig om anerkendelse. Det allerførste, du altid skal gøre, når du støder på en indvending eller frustration fra en kunde, er nemlig at anerkende.

OBS: Du behøver IKKE give dem ret. Det er ikke det samme. Du skal blot tage imod, hvad kunden har sagt, og få dem til at føle sig hørt og anerkendt.

Som sagt i videoen er målet med konflikthåndtering ikke at få ret, men at komme over i en konstruktiv, positiv dialog. Før du kan få kunden med derhen, kræver det, at kunden føler sig hørt og lyttet til.

Det lyder simpelt, men mange mennesker har svært ved at være rosende eller anerkendende, når de står ansigt-til-ansigt. Derfor skal du øve dig – helt oplagt med en roseøvelse, som jeg også nævner.

Roseøvelse

Sæt dig sammen med en kollega. Øvelsen går helt simpelt ud på, at I skal give hinanden ros eller anerkendelse. Det kan for eksempel være tre gode ting, den anden har gjort. Jo mere øvelse, jo bedre bliver du. Og jeg lover dig, når du er blevet god til det, vil du mærke en forskel i dine samtaler med kunderne.

Glæd dig til trin to, hvor fortæller om dét ord, du absolut ikke må sige under konflikthåndtering… Sikke en teaser 😉

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *