Kundeservice kursus: Konflikthåndtering og klagehåndtering

Konflikter og klager er uundgåelige, når du taler med kunder. Derfor er det nødvendigt, at jeres medarbejdere lærer, hvordan de håndterer klager, konflikter og sure kunder. Hos os får I konkrete værktøjer, som gør, at I bl.a. kan:

N

Opleve færre frustrerede og triste medarbejdere

N

Håndtere sure, vrede kunder på bedst mulig vis og sikre, at I ikke tager det med hjem

De her virksomheder (og mange flere) har allerede fået kundeservice træning …

Disse virksomheder har fået træning i kundeservice
Nordisk Film får kundeservice træning af Kjellerup Kommunikation
Matas har i mange år fået kundeservice træning
Aarstiderne får træning hos Kjellerup Kommunikation
Visma får kundeservicetræning af Kjellerup Kommunikation
Umbraco har længe haft samarbejde med Kjellerup Kommunikation
Elcon får kundeservice træning af Kjellerup Kommunikation
Sund & Bælt og Brobizz er glade kunder hos Kjellerup Kommunikation
Frederiksberg Kommune har trænet deres kundeservice
Bergs Potter har fået træning i kundeservice
Sydtrafik fik træning i kundeservice af Kjellerup Kommunikation

Oplever I sure kunder og konflikter – og drømmer I om:

w

At kunne håndtere kundeklager, så færre kunder forlader jer?

w

At få gladere medarbejdere, som ikke tynges af konflikter?

w

At bruge mindre tid på at håndtere indvendinger og klager?

w

At kunderne får en god oplevelse

… SPECIELT når de er utilfredse?

Bliv ninjaer til konflikthåndtering

Dét får I på kurset

I kan ikke komme udenom, at kunder vil klage. Til gengæld kan I lære, hvordan I hver gang håndterer sure kunder, får samtalen over i en positiv dialog, og hvordan I ved hjælp af proaktivitet kan sørge for, at I langt sjældnere kommer ud for konflikter …

Det handler om træning!

Træning i klage- og konflikthåndtering kan give enormt meget afkast, som vil mærkes af både medarbejdere og ledere og brede sig i hele virksomheden, så glæd jer!

1. Konkrete og effektive værktøjer

I bliver klædt på med en model i Konflikthåndtering, så I aldrig går ind i en diskussion, men i stedet kommer ud af den.

2. Viden om, hvordan I skal tale til kunden

Der er bl.a. nogle ord, I skal undgå at bruge over for kunderne – som vil gøre en forskel.

3. tips til at slippe de hårde samtaler

Lær, hvordan I ryster de dårlige oplevelser af jer og i stedet lader de gode oplevelser fylde.

Få træning af anerkendte kundeservice-eksperter

Jacob Kjellerup står for indslag og øvelser til netværksmøder

Jacob Kjellerup

… har mere end 20 års erfaring med at træne kundeservice-medarbejdere og ledere i alle typer virksomheder. Han har bl.a. hjulpet både Aarstiderne, Frederiksberg Kommune og Matas med at vinde fornemme Kundeservice-priser 🏆

Glæd dig til at opleve Theis som facilitator på Klubhusets netværksmøder

Theis Guldberg

… har erfaring som Kundeservice-leder, er uddannet Coach og bruger nu sin tid på at dygtiggøre og sparre med medarbejdere og ledere inden for kundeservice – særligt i Konflikthåndtering og Positiv Kommunikation 🙌

Derfor bør I investere i klage- og konflikthåndtering

Det er sværere at sige, hvorfor I skulle lade være med at investere i træning i konflikthåndtering. I får gladere medarbejdere, ledere og kunder – og I vil opleve, at:

Langt færre kunder vil forlade jer, fordi I finder en løsning og håndterer klager.

}

I vil spare tid. Overvej lige, hvis bare halvdelen af konflikterne løses hurtigere?

I får mere motiverede medarbejdere, som føler sig klædt på til alle samtaler.

Tag ikke bare vores ord for det

Så meget har det rykket vores kunder

Første gang Theis var ude hos Sydtrafik for at træne dem i konflikthåndtering, fortalte kundeservicechefen, at rigtig mange klager endte hos hende. Medarbejderne vidste ikke, hvad de skulle stille op, så kunderne ville altid gerne “tale med chefen”.

Efter 1 trænings workshop og et efterfølgende onlineforløb, kunne chefen berette om, at der nu var NUL klager, som havnede på hendes bord! Ikke en eneste. Nu vidste medarbejderne præcis, hvordan de skulle tackle klagerne og de sure kunder – så pludselig fik lederen mere tid (og overskud) i bogen. Win-win 🏆

Er I klar til at få træning i konflikthåndtering– og gå fra sure til glade kunder?

Udfyld kontaktformularen på få sekunder, så vender vi retur hurtigst muligt til en ganske uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for jer.