Artikler om kunde-service, salg og ledelse – helt gratis
Vi er stolte af vores erfaringer og det, vi laver, og derfor vil vi gerne dele det med dig. Her er vores bedste hacks og tips i artikler om kundeservice, salg og ledelse – værsgo’. Vi elsker nemlig at inspirere, så du kan høste fordelene 👇
Robotter i kundeservice – go eller no go?
Robotterne overtager kundeservice 🤖 Er det en god idé? Vi vender de vigtigste fordele og ulemper, når det kommer til bots, AI og ChatGPT.
Walk and Talk: De bedste tips til din næste 1-til-1
Få vores mest værdifulde råd til din næste Walk and Talk – og få bedre samtaler og bedre relationer til dine medarbejdere og kollegaer.
De 3 bedste råd til effektiv kundeservice
Her får du de 3 bedste råd, hvis du ønsker en effektiv kundeserviceafdeling og mere effektive kundesamtaler – vi ved, de virker.
SMART-modellen: Sådan sætter du gode, realistiske mål
Træt af at sætte mål, som du aldrig når? Lær at bruge SMART-modellen – og sæt gode, realistiske og motiverende mål, du rent faktisk opnår.
Sådan bruger du GROW modellen til at opnå mål
Få en genial guide til at bruge GROW modellen, som er et coaching-værktøj til at lave en stærk og realistisk handlingsplan og opnå mål ✔️
5 geniale tips til at håndtere vrede og sure kunder
Her får du 5 effektive tricks til at håndtere sure, vrede, besværlige og frustrerede kunder. Vi garanterer dig for, at de virker!
Konflikthåndtering: 4 trin til at forvandle selv besværlige og sure kunder
I et lynkursus på fire trin lærer du at løse konflikter og behandle indvendinger, så du kan gøre sure og besværlige kunder glade igen.
3 tips til at skabe den gode intro i kundeservice
Her får du 3 effektive tips til at give kunderne en rigtig god intro og velkomst, som de husker og anbefaler til andre!
5 kundeservice kurser som er et must i din servicetræning
Her får du 7 effektive tricks til langt bedre samtaler med dine kunder. De simple tricks har bl.a. hjulpet serviceteams med at vinde priser!
7 tips til den gode kundesamtale
Her får du 7 effektive tricks til langt bedre samtaler med dine kunder. De simple tricks har bl.a. hjulpet serviceteams med at vinde priser!
Kundeservice og salg: Hvad er forskellen?
Vi dykker ned i kundeservice og salg, som er … det samme! Se hvorfor og få tricks til god service og et godt salg (som altså hænger sammen).
Kom sikkert igennem den vanskelige og svære samtale
En svær og vanskelig samtale med en medarbejder kan virke helt uoverskuelig. Følg guiden her til en bedre og nemmere svær samtale!
Kommunikationsværktøj: Åbne og lukkede spørgsmål
Få inspiration til 10 gode bøger, som kan inspirere dig til at arbejde med din service – og rent faktisk forbedre din kundeservice.
SPIN-modellen: Et salgsværktøj til at styre samtalen
Lær om modellen, hvorfor den er relevant for dig som sælger – og hvilken anden model, den aldrig slår af pinden!
10 service bøger du skal læse (eller have på læselisten 🔖)
Få inspiration til 10 gode bøger, som kan inspirere dig til at arbejde med din service – og rent faktisk forbedre din kundeservice.
Brug EFU-modellen – og sælg, sælg, sælg
Se her, hvordan du bruger den geniale og simple EFU-salgsmodel og de tre trin til at sælge meget mere til dine kunder.
Hvordan indhenter jeg flere accepter?
Få svar på, hvordan du nemt kan stille flere lukkede spørgsmål og hente flere accepter. Hacket her kan gøre en enorm forskel.
Hvad siger jeg til kunden, når jeg ikke kan svaret?
Jacob Kjellerup giver svar på, hvad du kan sige til kunden, hvis du ikke ved, hvad svaret er. Det er fx, hvis du er helt ny på dit job.
Hvordan er jeg mere positiv – uden at være lalleglad?
Hører du tit, du skal være mere positiv – men forbinder du det med at være lalleglad og alt for uformel? Hør, hvad du kan gøre her.
Hvordan får jeg kontrollen tilbage i kundesamtalerne?
Oplever du, at du mister kontrollen i dine kundesamtaler? Måske særligt når du stiller åbne spørgsmål? Her er tricket, du altid kan bruge.
Hvordan stiller jeg flere åbne spørgsmål?
Åbne spørgsmål kan gøre en kundesamtale cirka 100 gange bedre. Så hvordan stiller vi flere åbne spørgsmål, når vi taler med kunderne?
Hvordan giver jeg (mere) feedback?
Feedback er sindssygt vigtigt. Men hvordan er det nu, vi kommer i gang og får givet det? Få svaret på få minutter.
Hvad gør vi, når kunderne er sure og ubehøvlede?
Vi støder desværre tit på spørgsmålet: “Hvad gør jeg, når kunderne er sure og ubehøvlede?” :/ Få hjælp og gode tips.
Må vi godt tale grimt om kunderne?
Vi får tit spørgsmålet: “Er det ok, vi taler grimt om kunderne?”. Svaret, som Jacob giver dig her, er enormt kortfattet og simpelt!
Hvilke målinger bør vi bruge i kundeservice?
Der findes et hav af målinger i kundeservice – så hvilke skal du bruge? I hver fald ikke dem, som er demotiverende. Få svaret her.
Hvordan anerkender jeg – uden det bliver for meget?
Det er vigtigt, at du anerkender. Du skal dog ikke smigre eller blive for pussenusset – og det behøver du heller ikke. Se med her!
Hvad er god service på restaurant? (Eksempler fra Falernum)
Dårlig kundeservice er enormt skadende. Her er fem fælder, du som servicemedarbejder skal undgå – så du i stedet giver awesome service.
5 eksempler på dårlig kundeservice (og hvordan du fikser det)
Dårlig kundeservice er enormt skadende. Her er fem fælder, du som servicemedarbejder skal undgå – så du i stedet giver awesome service.
5 grunde til at investere i ONLINE kundeservice-træning
Der er fem enormt gode grunde til, at I skal kigge mod en af de nyere og mere geniale trends … kundeservice-træning online!
Disse kompetencer er hamrende vigtige i kundeservice
Her er alt, du skal vide om servicemedarbejderens kompetencer Hvilke kompetencer skal du have, når du arbejder med kundeservice? Eller hvilke kompetencer skal jeg give mine medarbejdere i...
3 tips til at få flere gode anmeldelser på Trustpilot
Hvordan får du gode anmeldelser på Trustpilot? Hvordan øger du antallet af anmeldelser på Trustpilot? Og ja, gerne flest af de gode 😜 Det er er et spørgsmål, vi oftere og oftere støder på. For...
Behovsafdækning med gode spørgsmål og behovsdækkende produkter
God behovsafdækning gør en kæmpe forskel Behovsafdækning er en af de vigtigste discipliner for både den gode sælger og den gode medarbejder i kundeservice. Behov og afdækning virker på overfladen...
Hvad er NPS – Net Promotor Score – og hvordan du får en tårnhøj NPS som Gabriel
NPS: Net Promotor Score, Net Promotor System og Net Promoter Spirit ... Hvad er det? Du kan næsten ikke have undgået at støde på NPS – Net Promoter Score (ja, eller Net Promoter System eller...
Sådan bruger du BALA-modellen til samtalestyring i service og salg
BALA er en service- og salgsmodel til samtalestyring BALA er et effektivt styringsværktøj, som du kan bruge, når du snakker med dine kunder i telefonen og andre steder. Du kan både bruge BALA til...
2 øvelser, der gør dig og dine kollegaer topmotiverede
Her får du to øvelser, som kan gøre både dig og dine kollegaer/medarbejdere topmotiverede.
First impressions last! 3 kriterier for et perfekt førstehåndsindtryk
Det er vigtigt at give et godt førstehåndsindtryk – særligt hvis du arbejder med kundeservice. Her får du tre simple, men effektive tips!
Forstå dine kunder – med de tre kundetyper
Vidste du, at der findes tre kundetyper? Lær at skelne mellem de tre typer og forstå dem, så du kan give dem hver især præcis den service, de ønsker.
Eksempler på god service
Brug vores eksempler på god service Vi bliver tit spurgt: Hvad er egentligt et godt eksempel på god service? Hvad er god kundeservice? Desværre nok et tegn på der ikke er så mange gode oplevelser af...
Din guide til Customer Success fra A-Z
Bliv klogere på Customer Success Forvirringen er total med det nye begreb Customer Success i en dansk sammenhæng. I artiklen her sætter jeg Customer Success-begrebet på landkortet for at nedbringe...
Løn i kundeservice: Sådan sikrer du en fair løn
Hvordan sikrer du en fair løn i kundeservice? Her er 6 ting, der har indflydelse på løn i kundeservice – uanset om du er leder eller medarbejder.
Målinger i kundeservice
Hvilke målinger er de bedste at bruge i kundeservice, og hvilke skal du IKKE benytte dig af? Jeg taler om NPS, CSAT og meget mere ... Målinger i kundeservice er et af de allermest interessante emner...
Kundeloyalitet – og 3 måder at forbedre den på
Læs, hvad der afgør kundeloyalitet, og hvilke tre ting I kan gøre i jeres kundeservice, som vil sikre jer en højere en af slagsen!
Medlyt og samlyt – og hvorfor det er et genialt værktøj
Medlyt og samlyt er et genialt værktøj inden for kundeservice – hvis det bruges og gøres rigtigt. Lær mere om det her, så I kan give stjerne-service.
Indvendinger – og hvordan du behandler dem
Hvad er indvendinger? Du kender formentlig til konflikter og klager. Men hvad er det nu lige, at indvendinger betyder? 😅 Hvis dine kunder kommer med en indvending, er det ofte uenighed eller et...
Feedback modellen: 4 trin til motiverede medarbejdere og kollegaer
Her får du et kort og konkret minikursus i feedback, så du kan få gladere og mere motiverede kollegaer og medarbejdere.
Åbne spørgsmål: 3 hurtige råd som sikrer, at kunden aldrig vælger din konkurrent igen
Tilfredse kunder er loyale kunder, og loyale kunder bliver hængende. Derfor er det en god idé, at du sørger for at kunderne forbliver tilfredse. Det kan du bl.a. gøre ved at benytte metoden om åbne spørgsmål fra denne artikel.
VIDEO: Drop den falske kundeservice
Du har sikkert oplevet falsk og påtaget kundeservice på et tidspunkt i dit liv. Se den ultrakorte video, hvor jeg forklarer, hvorfor alle bør droppe det!
Sådan giver du personlig kundeservice på mail
Det kan virke svært at give god og personlig kundeservice på skrift. Det behøver det ikke være – for du skal bare gøre noget, du gør hver dag.
Få kunder til at anbefale dig ved at være proaktiv
Den bedste markedsføring er den, du ikke betaler for. Eller mere specifikt, dén du har gjort dig fortjent til gennem glade kunder. Anbefalinger er noget, der sætter skub i forretningen, og du kan sagtens medvirke til, at dine kunder begynder at anbefale dig mere. Læs hvordan her.
5 måder din restaurant kan skabe god service på
God kundeservice er ekstremt essentielt for, at en restaurant får succes – men hvordan skaber man god kundeservice på en restaurant? Få fem smarte tricks her i artiklen.
2 gode råd til sjovere og federe kundesamtaler
Få to konkrete og geniale tips til at gøre arbejdsdagen bedre og sjovere for både dig selv, dine kollegaer og ikke mindst dine kunder.
Sådan giver du en god kundeservice-oplevelse på telefonen
Vil du gerne give så god kundeservice over telefonen, at kunden husker dig? Så kan du her lære, hvad der skal til for at give en god oplevelse.
Tænk ud af boksen og bliv husket af kunden
Vil I gerne have kunderne til at huske jer og elske jer endnu mere? Så er der 3 vigtige spørgsmål, I bør stille jer selv. I kan også lade jer inspirere af en vild historie…
Kundeplevelser: Sørg for, at du bliver husket af kunden 🎉
Det er så vigtigt at efterlade højdepunkter, som kunderne husker. Men hvordan gør du lige det? Svar på et vigtigt spørgsmål for at komme i gang!
God kundeservice: 5 essentielle tricks til bedre kundeservice og hvordan du udvikler dem
I artiklen får du fem smarte og vigtige tricks til at give endnu bedre kundeservice, som kan gavne enhver type virksomhed.
Du er pissedygtig – er du ikke?
Det er så vigtigt at fejre sine sejrer og slæbe de gode erfaringer med hjem frem for de dårlige. Her får du to smarte trin og et bonustip, som kan hjælpe dig med netop dét.
Gør noget ved problemet NU
Kender du det, når du lader en lille irritation være – og den vokser sig stor? Lad det ikke ske i dit team, men løs problemerne NU.
Husk det her, når nogen begår en fejl
Få en løsning, som er helt genial, når det handler om fejl (og feedback). Inspiration kommer fra en vild historie hos et stammefolk i Afrika.
Førstegangshåndtering: Hvor god er jeres kundeservice?
Lær, hvordan I skal måle jeres førstegangshåndtering i kundeservice – og ikke mindst hvordan I løfter den.
Én sætning kan ændre kundens oplevelse
En historie om hvordan én simpel sætning, der er personlig, kan ændre kundens serviceoplevelse.
Lær vigtigheden af kundeservice gennem ‘High Tech/High Touch’
Har du før hørt om udtrykket ‘High tech/high touch’? Hvis du er leder inden for kundeservice, er det et must.
Denne undersøgelse burde alle i kundeservice kende til
Få en vigtig lektion fra en kendt kundeservice-guru, der på verdensplan har hjulpet store virksomheder med at få succes gennem kundeservice. Det handler om en undersøgelse, du bør kende.
Sætningen, som både kunder og alle i kundeservice hader
Her er sætningen, som alle kunder hader, men som medarbejdere i kundeservice bruger igen og igen ... ?? “Det beklager jeg, men sådan er reglerne”. Har du nogensinde fået denne sætning fortalt, fordi...
En historie om at skabe tid hos dine kunder
Tid er noget af det mest dyrebare, dine kunder har. Læs en fortælling om, hvor stor en forskel det gør, når vi hjælper kunder med at få mere tid.
Vil du modtage effektive service-tricks, lærerige historier og implementerbare øvelser i din indbakke? 💪
Fedt! Du kan modtage gyldne tips og tricks, hvis du tilmelder dig Danmarks bedste kundeservice-nyhedsbrev lige herunder👇
(Vi er selvfølgelig biased, men du kommer til at være enig).