Artikler, viden og værktøjer – helt gratis
Her finder du vores artikler inden for kundeoplevelser, service, salg og ledelse. Du får bl.a. tips & tricks til klar kommunikation, mere motiverede medarbejdere og til at få gladere kunder.
Er du mere til lyd? 🎶
Vi har skabt podcasten ‘Servicebrief’, hvor vi vender service-emner, giver kommunikations-tricks og deler store branche- hemmeligheder. Lyt med – ligesom +4.500 andre.
Konflikthåndtering
De tre persontyper: Sådan spotter og matcher du dem
I artiklen lærer du om de tre persontyper, så du kan matche dem, styrke dine relationer og undgå misforståelser.
Kend din konfliktstil og kom bedre igennem konflikter
Agerer du som en haj i konflikter? Find ud af, hvilken af de 5 konfliktstile du har – og forstå, hvordan du bruger det til at løse konflikten.
4 gyldne råd til positiv kommunikation i kundeservice
I artiklen får du de bedste tips og tricks til at kommunikere positivt og motiverende, hver gang du er i dialog med dine kunder.
5 geniale tips til at håndtere vrede og sure kunder
Her får du 5 effektive tricks til at håndtere sure, vrede, besværlige og frustrerede kunder. Vi garanterer dig for, at de virker!
Konflikthåndtering: 4 trin til at forvandle selv besværlige og sure kunder
I et lynkursus på fire trin lærer du at løse konflikter og behandle indvendinger, så du kan gøre sure og besværlige kunder glade igen.
Kom sikkert igennem den vanskelige og svære samtale
En svær og vanskelig samtale med en medarbejder kan virke helt uoverskuelig. Følg guiden her til en bedre og nemmere svær samtale!
Indvendinger – og hvordan du behandler dem
Hvad er indvendinger? Du kender formentlig til konflikter og klager. Men hvad er det nu lige, at indvendinger betyder? 😅 Hvis...
Bedre kundeservice
De tre persontyper: Sådan spotter og matcher du dem
I artiklen lærer du om de tre persontyper, så du kan matche dem, styrke dine relationer og undgå misforståelser.
“Hvordan kan vi sælge mere i kundeservice?”
Vil du have, at dine kunder anbefaler dig til andre? Så er svaret = proaktiv service. Her er de 4 bedste tips til at være proaktiv.
4 tips til proaktiv kundeservice (som gør, at kunderne anbefaler dig)
Vil du have, at dine kunder anbefaler dig til andre? Så er svaret = proaktiv service. Her er de 4 bedste tips til at være proaktiv.
God kundeservice: 10 tips til at få Danmarks bedste service
I artiklen får du fem smarte og vigtige tricks til at give endnu bedre kundeservice, som kan gavne enhver type virksomhed.
En god buddy-ordning: Sådan gør du
I artiklen får du tips, tricks og viden om, hvordan du er en god buddy, og hvordan I får mest ud af en buddy-ordning i jeres onboarding.
Kommunikationsværktøj: Sådan stiller du åbne og lukkede spørgsmål
Er du god til at stille åbne og lukkede spørgsmål? Få en miniguide her, og skab bedre kundedialoger og stærke relationer til alle omkring dig.
Sådan giver du god, personlig kundeservice på mail
Det kan virke svært at give god og personlig kundeservice på skrift. Det behøver det ikke være – for du skal bare gøre noget, du gør hver dag.
Her er de 3 vigtigste kompetencer i kundeservice
Hvilke kompetencer bør du have, hvis du arbejder i kundeservice? Se her, hvilke 3 vigtige kompetencer ALLE bør have i kundeservice.
3 måder at forbedre jeres kundeloyalitet på
Vi afslører, hvad der afgør kundeloyalitet – og de 3 simple ting I kan gøre i jeres kundeservice, som vil sikre jer højere kundeloyalitet.
BALA-modellen – 4 trin til bedre samtaler i service og salg
BALA er en model, som alle i service og salg skal kende. Her får du modellens 4 trin, så du kan opleve bedre kundesamtaler allerede i dag 🙌
3 kriterier for at give det perfekte førstehåndsindtryk
Det er vigtigt at give et godt førstehåndsindtryk – SÆRLIGT hvis du arbejder med kunder. Her er tre simple kriterier, du skal opfylde.
Teamlead i kundeservice – de bedste råd og værktøjer
I artiklen får du vigtig viden om, hvad det kræver at være en god Teamlead i kundeservice, og så får du de bedste værktøjer og råd.
Træner i kundeservice: Her er alt, du skal vide
I artiklen lærer du alt om, hvorfor det er afgørende at have trænere i kundeservice, hvad de skal kunne, og hvordan man bliver en god træner.
4 gyldne råd til positiv kommunikation i kundeservice
I artiklen får du de bedste tips og tricks til at kommunikere positivt og motiverende, hver gang du er i dialog med dine kunder.
Sådan afslutter du bedst dine kundesamtaler
I artiklen får du svar på, hvordan du afslutter dine kundesamtaler og får kunden helt i mål. Det er en lavthængende frugt – og den gør en forskel!
Kundefastholdelse: 4 råd der øger din customer retention
Drømmer du om kunder, der bliver længere og køber mere? I artiklen får du fire gode råd, som med garanti giver jer en høj kundefastholdelse.
Aktiv lytning: Sådan bruger du det i din kundeservice
Arbejder du med kundeservice, håber jeg, at aktiv lytning er en del af din værktøjskasse. Dyk ned i emnet her og få tips til at lytte aktivt.
3 gode råd til at skabe mersalg i kundeservice
Hvis du arbejder med kundeservice, håber jeg, at du sørger for mersalg. Hvis du gør det rigtigt, er det nemlig GOD service. Se hvordan!
Robotter i kundeservice – go eller no go?
Robotterne overtager kundeservice 🤖 Er det en god idé? Vi vender de vigtigste fordele og ulemper, når det kommer til bots, AI og ChatGPT.
De 3 bedste råd til effektiv kundeservice
Her får du de 3 bedste råd, hvis du ønsker en effektiv kundeserviceafdeling og mere effektive kundesamtaler – vi ved, de virker.
5 geniale tips til at håndtere vrede og sure kunder
Her får du 5 effektive tricks til at håndtere sure, vrede, besværlige og frustrerede kunder. Vi garanterer dig for, at de virker!
Konflikthåndtering: 4 trin til at forvandle selv besværlige og sure kunder
I et lynkursus på fire trin lærer du at løse konflikter og behandle indvendinger, så du kan gøre sure og besværlige kunder glade igen.
3 tips til at skabe den gode intro i kundeservice
Her får du 3 effektive tips til at give kunderne en rigtig god intro og velkomst, som de husker og anbefaler til andre!
5 kundeservice kurser som er et must i din servicetræning
Her får du 7 effektive tricks til langt bedre samtaler med dine kunder. De simple tricks har bl.a. hjulpet serviceteams med at vinde priser!
7 tips til den gode kundesamtale
Her får du 7 effektive tricks til langt bedre samtaler med dine kunder. De simple tricks har bl.a. hjulpet serviceteams med at vinde priser!
Kundeservice og salg: Hvad er forskellen?
Vi dykker ned i kundeservice og salg, som er … det samme! Se hvorfor og få tricks til god service og et godt salg (som altså hænger sammen).
10 service bøger du skal læse (eller have på læselisten 🔖)
Få inspiration til 10 gode bøger, som kan inspirere dig til at arbejde med din service – og rent faktisk forbedre din kundeservice.
Hvad er god service på restaurant? (Eksempler fra Falernum)
Dårlig kundeservice er enormt skadende. Her er fem fælder, du som servicemedarbejder skal undgå – så du i stedet giver awesome service.
5 eksempler på dårlig kundeservice (og hvordan du fikser det)
Dårlig kundeservice er enormt skadende. Her er fem fælder, du som servicemedarbejder skal undgå – så du i stedet giver awesome service.
5 grunde til at investere i ONLINE kundeservice-træning
Der er fem enormt gode grunde til, at I skal kigge mod en af de nyere og mere geniale trends … kundeservice-træning online!
3 tips til at få flere gode anmeldelser på Trustpilot
Hvordan får du gode anmeldelser på Trustpilot? Hvordan øger du antallet af anmeldelser på Trustpilot? Og ja, gerne flest af de...
Behovsafdækning med gode spørgsmål og behovsdækkende produkter
God behovsafdækning gør en kæmpe forskel Behovsafdækning er en af de vigtigste discipliner for både den gode sælger og den gode...
NPS: Simpel guide til (en tårnhøj) Net Promoter Score
I artiklen lærer du om NPS – og hvordan du får en tårnhøj Net Promoter Score. Du kan næsten ikke have undgået at støde på Net...
Forstå dine kunder – med de tre kundetyper
Vidste du, at der findes tre kundetyper? Lær at skelne mellem de tre typer og forstå dem, så du kan give dem hver især præcis den service, de ønsker.
Eksempler på god service
Brug vores eksempler på god service Vi bliver tit spurgt: Hvad er egentligt et godt eksempel på god service? Hvad er god...
Din guide til Customer Success fra A-Z
Læs artiklen og bliv klogere på alt om Customer Success 🧠 Forvirringen er total med det nye begreb Customer Success i en dansk...
Medlyt og samlyt – og hvorfor det er et genialt værktøj
Medlyt og samlyt er et genialt værktøj inden for kundeservice – hvis det bruges og gøres rigtigt. Lær mere om det her, så I kan give stjerne-service.
Åbne spørgsmål: 3 hurtige råd som sikrer, at kunden aldrig vælger din konkurrent igen
Tilfredse kunder er loyale kunder, og loyale kunder bliver hængende. Derfor er det en god idé, at du sørger for at kunderne forbliver tilfredse. Det kan du bl.a. gøre ved at benytte metoden om åbne spørgsmål fra denne artikel.
VIDEO: Drop den falske kundeservice
Du har sikkert oplevet falsk og påtaget kundeservice på et tidspunkt i dit liv. Se den ultrakorte video, hvor jeg forklarer, hvorfor alle bør droppe det!
5 måder din restaurant kan skabe god service på
God kundeservice er ekstremt essentielt for, at en restaurant får succes – men hvordan skaber man god kundeservice på en restaurant? Få fem smarte tricks her i artiklen.
2 gode råd til sjovere og federe kundesamtaler
Få to konkrete og geniale tips til at gøre arbejdsdagen bedre og sjovere for både dig selv, dine kollegaer og ikke mindst dine kunder.
Sådan giver du en god kundeservice-oplevelse på telefonen
Vil du gerne give så god kundeservice over telefonen, at kunden husker dig? Så kan du her lære, hvad der skal til for at give en god oplevelse.
Tænk ud af boksen og bliv husket af kunden
Vil I gerne have kunderne til at huske jer og elske jer endnu mere? Så er der 3 vigtige spørgsmål, I bør stille jer selv. I kan også lade jer inspirere af en vild historie…
Kundeplevelser: Sørg for, at du bliver husket af kunden 🎉
Det er så vigtigt at efterlade højdepunkter, som kunderne husker. Men hvordan gør du lige det? Svar på et vigtigt spørgsmål for at komme i gang!
Førstegangshåndtering: Hvor god er jeres kundeservice?
Lær, hvordan I skal måle jeres førstegangshåndtering i kundeservice – og ikke mindst hvordan I løfter den.
Én sætning kan ændre kundens oplevelse
En historie om hvordan én simpel sætning, der er personlig, kan ændre kundens serviceoplevelse.
Lær vigtigheden af kundeservice gennem ‘High Tech/High Touch’
Har du før hørt om udtrykket ‘High tech/high touch’? Hvis du er leder inden for kundeservice, er det et must.
Denne undersøgelse burde alle i kundeservice kende til
Få en vigtig lektion fra en kendt kundeservice-guru, der på verdensplan har hjulpet store virksomheder med at få succes gennem kundeservice. Det handler om en undersøgelse, du bør kende.
Sætningen, som både kunder og alle i kundeservice hader
Her er sætningen, som alle kunder hader, men som medarbejdere i kundeservice bruger igen og igen ... ?? “Det beklager jeg, men...
En historie om at skabe tid hos dine kunder
Tid er noget af det mest dyrebare, dine kunder har. Læs en fortælling om, hvor stor en forskel det gør, når vi hjælper kunder med at få mere tid.
Gør som hundredevis af andre og få tilsendt vilde kommunikations-tricks
Vil du have endnu flere tips, tricks og værktøjer til, hvordan du kommunikerer skarpere, undgår misforståelser og konflikter og skaber stærkere relationer? Velkommen til vores (ret berømte) nyhedsmail – som vil gøre en forskel både på dit job og i dit privatliv 🚀
Ledelse & coaching
De tre persontyper: Sådan spotter og matcher du dem
I artiklen lærer du om de tre persontyper, så du kan matche dem, styrke dine relationer og undgå misforståelser.
Sådan laver du den smarte præsentation
Vil du gerne være ekspert i at præsentere for andre? Her får du 4 korte videoer, som klæder dig på til at præsentere som en pro...
Præsentationsteknik: 5 tips til at give bedre præsentationer
Vil du have, at dine kunder anbefaler dig til andre? Så er svaret = proaktiv service. Her er de 4 bedste tips til at være proaktiv.
4 trin til at blive en coachende leder
Vil du have, at dine kunder anbefaler dig til andre? Så er svaret = proaktiv service. Her er de 4 bedste tips til at være proaktiv.
“Hvordan kan vi sælge mere i kundeservice?”
Vil du have, at dine kunder anbefaler dig til andre? Så er svaret = proaktiv service. Her er de 4 bedste tips til at være proaktiv.
En god buddy-ordning: Sådan gør du
I artiklen får du tips, tricks og viden om, hvordan du er en god buddy, og hvordan I får mest ud af en buddy-ordning i jeres onboarding.
9 smarte idéer til en god onboarding
I artiklen får du 9 konkrete tiltag og idéer, som både hver for sig eller samlet set kan løfte jeres onboarding til nye højder.
Din guide til målinger i kundeservice
Hvilke målinger er de bedste at bruge, når vi taler om kundeservice – og hvilke bør I ikke spilde jeres tid på? Få svaret her.
Teamlead i kundeservice – de bedste råd og værktøjer
I artiklen får du vigtig viden om, hvad det kræver at være en god Teamlead i kundeservice, og så får du de bedste værktøjer og råd.
3 fejl I skal undgå i jeres onboarding
I artiklen ser du de 3 største fejl inden for onboarding, som I for alt i verden skal undgå.
Træner i kundeservice: Her er alt, du skal vide
I artiklen lærer du alt om, hvorfor det er afgørende at have trænere i kundeservice, hvad de skal kunne, og hvordan man bliver en god træner.
Kundefastholdelse: 4 råd der øger din customer retention
Drømmer du om kunder, der bliver længere og køber mere? I artiklen får du fire gode råd, som med garanti giver jer en høj kundefastholdelse.
Walk and Talk: De bedste tips til din næste 1-til-1
Få vores mest værdifulde råd til din næste Walk and Talk – og få bedre samtaler og bedre relationer til dine medarbejdere og kollegaer.
SMART-modellen: Sådan sætter du gode, realistiske mål
Træt af at sætte mål, som du aldrig når? Lær at bruge SMART-modellen – og sæt gode, realistiske og motiverende mål, du rent faktisk opnår.
Sådan bruger du GROW modellen til at opnå mål
Få en genial guide til at bruge GROW modellen, som er et coaching-værktøj til at lave en stærk og realistisk handlingsplan og opnå mål ✔️
Kom sikkert igennem den vanskelige og svære samtale
En svær og vanskelig samtale med en medarbejder kan virke helt uoverskuelig. Følg guiden her til en bedre og nemmere svær samtale!
2 øvelser, der gør dig og dine kollegaer topmotiverede
Her får du to øvelser, som kan gøre både dig og dine kollegaer/medarbejdere topmotiverede.
Din guide til Customer Success fra A-Z
Læs artiklen og bliv klogere på alt om Customer Success 🧠 Forvirringen er total med det nye begreb Customer Success i en dansk...
Løn i kundeservice: Sådan sikrer du en fair løn
Hvordan sikrer du en fair løn i kundeservice? Her er 6 ting, der har indflydelse på løn i kundeservice – uanset om du er leder eller medarbejder.
Feedback modellen: 4 trin til motiverede medarbejdere og kollegaer
Her får du et kort og konkret minikursus i feedback, så du kan få gladere og mere motiverede kollegaer og medarbejdere.
Du er pissedygtig – er du ikke?
Det er så vigtigt at fejre sine sejrer og slæbe de gode erfaringer med hjem frem for de dårlige. Her får du to smarte trin og et bonustip, som kan hjælpe dig med netop dét.
Gør noget ved problemet NU
Kender du det, når du lader en lille irritation være – og den vokser sig stor? Lad det ikke ske i dit team, men løs problemerne NU.
Husk det her, når nogen begår en fejl
Få en løsning, som er helt genial, når det handler om fejl (og feedback). Inspiration kommer fra en vild historie hos et stammefolk i Afrika.
Salgstræning
Kommunikationsværktøj: Sådan stiller du åbne og lukkede spørgsmål
Er du god til at stille åbne og lukkede spørgsmål? Få en miniguide her, og skab bedre kundedialoger og stærke relationer til alle omkring dig.
EFU-modellen: 3 simple trin til at sælge mere
Se, hvordan du bruger EFU-modellens tre simple trin til at sælge mere til dine kunder. Det er en genial og simpel salgsmodel, alle bør kende!
Kundeservice og salg: Hvad er forskellen?
Vi dykker ned i kundeservice og salg, som er … det samme! Se hvorfor og få tricks til god service og et godt salg (som altså hænger sammen).
SPIN-modellen: Et salgsværktøj til at styre samtalen
Lær om modellen, hvorfor den er relevant for dig som sælger – og hvilken anden model, den aldrig slår af pinden!
SOS fra Serviceland
Hvordan indhenter jeg flere accepter?
Få svar på, hvordan du nemt kan stille flere lukkede spørgsmål og hente flere accepter. Hacket her kan gøre en enorm forskel.
Hvad siger jeg til kunden, når jeg ikke kan svaret?
Jacob Kjellerup giver svar på, hvad du kan sige til kunden, hvis du ikke ved, hvad svaret er. Det er fx, hvis du er helt ny på dit job.
Hvordan er jeg mere positiv – uden at være lalleglad?
Hører du tit, du skal være mere positiv – men forbinder du det med at være lalleglad og alt for uformel? Hør, hvad du kan gøre her.
Hvordan får jeg kontrollen tilbage i kundesamtalerne?
Oplever du, at du mister kontrollen i dine kundesamtaler? Måske særligt når du stiller åbne spørgsmål? Her er tricket, du altid kan bruge.
Hvordan stiller jeg flere åbne spørgsmål?
Åbne spørgsmål kan gøre en kundesamtale cirka 100 gange bedre. Så hvordan stiller vi flere åbne spørgsmål, når vi taler med kunderne?
Hvordan giver jeg (mere) feedback?
Feedback er sindssygt vigtigt. Men hvordan er det nu, vi kommer i gang og får givet det? Få svaret på få minutter.
Hvad gør vi, når kunderne er sure og ubehøvlede?
Vi støder desværre tit på spørgsmålet: “Hvad gør jeg, når kunderne er sure og ubehøvlede?” :/ Få hjælp og gode tips.
Må vi godt tale grimt om kunderne?
Vi får tit spørgsmålet: “Er det ok, vi taler grimt om kunderne?”. Svaret, som Jacob giver dig her, er enormt kortfattet og simpelt!
Hvilke målinger bør vi bruge i kundeservice?
Der findes et hav af målinger i kundeservice – så hvilke skal du bruge? I hver fald ikke dem, som er demotiverende. Få svaret her.
Hvordan anerkender jeg – uden det bliver for meget?
Det er vigtigt, at du anerkender. Du skal dog ikke smigre eller blive for pussenusset – og det behøver du heller ikke. Se med her!
Vil du modtage effektive kommunikations-tricks og implementerbare øvelser i din indbakke? 💪
Fedt! Du kan modtage gyldne tips og tricks, hvis du tilmelder dig Danmarks (måske) bedste nyhedsbrev lige herunder👇
(Vi er selvfølgelig biased, men du kommer til at være enig).