3 tips til at skabe den gode intro i kundeservice
Her får du opskriften på den gode intro i kundeservice
Du har kun 7 SEKUNDER 🤯
Det er ikke meget, men den er god nok.
Undersøgelser viser, at det ca. tager 7 sekunder for os (altså også vores kunder) at danne et førstehåndsindtryk.
Og de her facts bliver vildere:
👉🏻 “Kan du give et godt førstehåndsindtryk, kan du skabe lige så meget tillid, som man kan på 3 timers smalltalk”!
Der er altså 0 tvivl om, at dine og/eller dine kollegaers introer til kunden skal sidde fuldstændig i skabet.
… Hvis I selvfølgelig ønsker at sikre høj kundetilfredshed 👀
Så hvordan fa’en giver vi kunden 7 magiske sekunder?
Bare rolig, dét får du svar på lige om nu!
Her får du nemlig de 3 ting, som Theis og alle fra Kjellerup Kommunikation ville anbefale dig i søvne, til en intro så smuk, at englene synger👇🏻
1. I den gode intro siger du, hvor og hvem kunden har ringet til
Sæt scenen, skab tryghed og lad ikke kunden være i tvivl om, hvorvidt de har ringet forkert.
Siger du bare: “Det er Jacob” (selvfølgelig kun hvis du hedder Jacob, ellers er det mærkeligt), kan du være 80 % sikker på, at de spørger: “Har jeg ringet til (Indsæt virksomhed)?.
Siger du bare (Indsæt virksomhed), misser du al personlighed og kunne lige så godt være en sjæleløs drone. People want people 🥰
2. Sørg for at stille et åbent spørgsmål
Dræb den store chance for, at du og kunden leger stilleleg, indtil I præcis samtidig bryder stilheden med “Hvad skal du ha… /”Jeg ville bare”…
We have all been there …
Det fede er, at det er ultra-simpelt: Du stiller dit åbne spørgsmål i din intro / velkomst.
“Det er Jacob fra Kjellerup Kommunikation, hvad kan jeg hjælpe dig med?” er bare drønlækkert at blive mødt med – trygt, klart, konkret!
3. Variér din kundeservice intro hver gang – og gør det til din egen
“Shit, hvor er det nemt”, tænker du.
“Jeg har opskriften på den gode intro, så nu er det bare copy/paste i hvert opkald hver dag fra 8-16, indtil min hjerne brænder sammen.”
Ja, det går ikke. Du skal selvfølgelig variere velkomsten 😜
Vi ønsker ikke at få nogen til at føle sig som kunde nr. 239 – de skal have personlig service!
Og så gør det i øvrigt din dag ca. 100 gange sjovere – specielt fordi du GERNE må freestyle og skabe fede introer, som passer til DIG!
Her får du fx min yndlings-intro helt gratis: “Uden at prale, det er Jacob fra Kjellerup Kommunikation” 💙
Kom ud og giv en vanvittig god intro til dine kunder
Prøv det af og kast dig ud i de magiske introer, som kan gøre din kundeservice endnu bedre …
For med de her tips er 7 sekunder mere end rigeligt for at få en flyvende start på samtalen ✈️
BONUS: Lær alt om den gode intro i et superfedt podcast-afsnit
Du kan få mere viden og flere tricks til den gode intro over for dine kunder, hvis du lytter til det her korte podcast-afsnit om den gode intro 🎧
Flere artikler til dig
De 3 bedste råd til effektiv kundeservice
Her får du de 3 bedste råd, hvis du ønsker en effektiv kundeserviceafdeling og mere effektive kundesamtaler – vi ved, de virker.
5 geniale tips til at håndtere vrede og sure kunder
Her får du 5 effektive tricks til at håndtere sure, vrede, besværlige og frustrerede kunder. Vi garanterer dig for, at de virker!
Konflikthåndtering: 4 trin til at forvandle selv besværlige og sure kunder
I et lynkursus på fire trin lærer du at løse konflikter og behandle indvendinger, så du kan gøre sure og besværlige kunder glade igen.
5 kundeservice kurser som er et must i din servicetræning
Her får du 7 effektive tricks til langt bedre samtaler med dine kunder. De simple tricks har bl.a. hjulpet serviceteams med at vinde priser!
7 tips til den gode kundesamtale
Her får du 7 effektive tricks til langt bedre samtaler med dine kunder. De simple tricks har bl.a. hjulpet serviceteams med at vinde priser!
Kundeservice og salg: Hvad er forskellen?
Vi dykker ned i kundeservice og salg, som er … det samme! Se hvorfor og få tricks til god service og et godt salg (som altså hænger sammen).