“Hvordan anerkender jeg –
uden det bliver for meget?”
I SOS fra Serviceland har vi fået et spørgsmål om, hvordan vi kan anerkende – uden det bliver for pussenusset og for meget.
For anerkendelse ER enormt vigtigt. Det skal selvfølgelig bare gøres til noget personligt for dig, som du ikke har svært ved at sige. Og så behøver du altså ikke at snakke særligt pussenusset for at anerkende. Det kan nemlig bare være “Tak fordi du skriver”, “Fedt du er her” eller “Godt at høre fra dig – det lyder superfedt”.
Det vigtigste er bare, at du får anerkendt – for det er guld værd 🤩
SOS fra Serviceland er en brevkasse til dig, der er interesseret i kundeservice og gode kundeoplevelser.
– Jacob Kjellerup
Flere svar fra SOS i Serviceland til dig
Hvordan indhenter jeg flere accepter?
Få svar på, hvordan du nemt kan stille flere lukkede spørgsmål og hente flere accepter. Hacket her kan gøre en enorm forskel.
Hvad siger jeg til kunden, når jeg ikke kan svaret?
Jacob Kjellerup giver svar på, hvad du kan sige til kunden, hvis du ikke ved, hvad svaret er. Det er fx, hvis du er helt ny på dit job.
Hvordan er jeg mere positiv – uden at være lalleglad?
Hører du tit, du skal være mere positiv – men forbinder du det med at være lalleglad og alt for uformel? Hør, hvad du kan gøre her.
Hvordan får jeg kontrollen tilbage i kundesamtalerne?
Oplever du, at du mister kontrollen i dine kundesamtaler? Måske særligt når du stiller åbne spørgsmål? Her er tricket, du altid kan bruge.
Hvordan stiller jeg flere åbne spørgsmål?
Åbne spørgsmål kan gøre en kundesamtale cirka 100 gange bedre. Så hvordan stiller vi flere åbne spørgsmål, når vi taler med kunderne?
Hvordan giver jeg (mere) feedback?
Feedback er sindssygt vigtigt. Men hvordan er det nu, vi kommer i gang og får givet det? Få svaret på få minutter.