Eksempler på god service

af | Bedre kundeservice

Brug vores eksempler på god service

Vi bliver tit spurgt: Hvad er egentligt et godt eksempel på god service? Desværre nok et tegn på der ikke er så mange gode oplevelser af service. Vi er derfor begyndt at samle dem sammen, således vi har et katalog over alle de gode oplevelser der er. For de er der. Så læs med og brug endelig vores eksempler på god service. 

NÅR SERVICEOPLEVELSER ER SÅ GODE, DU STADIG HUSKER DEM 2 ÅR EFTER

En god kundeservice historie fra Theis:

Den her historie skulle jeg for længst have bragt ud i verden. Det sker til gengæld nu, fordi det er en oplevelse, jeg stadig husker snart to år efter.

Der var nemlig sket noget så tragisk. Min skønne søn fik Bumblebee i julegave, og da jeg skulle hjælpe med at transformere robotten til en bil, brækkede en af delene pludselig af 😳 Og så kunne Bumblebee jo ikke længere blive til en lækker bil – til stor ærgrelse for min søn.

Jeg skrev derfor en håbefuld besked til Coolshop.com, der havde leveret den. Helt ærligt havde jeg på forhånd forventet, at de nok ikke ville gøre noget. De ville måske give et standardsvar a la: “Ærgerligt, makker, men når den var pakket ud, er det bare surt”.

Theis mail der blev grebet at god service

 Det skete bare ikke. Jeg fik nemlig fat i Magnus. Og som billederne illustrerer, greb han fuldstændig min mail – og gjorde et par ting, som en kommunikationskonsulent som mig får julelys i øjnene af.

1. Han havde tydeligt lavet kritisk læsning på min mail, hvor han bl.a. har kigget på, hvad mit problem var, hvilket humør jeg var i, og hvilken type jeg er. Dét brugte han til at skrive et godt svar tilbage til mig, som løste mine udfordringer – og samtidig fik mig til at føle mig værdsat som kunde.

2. Derudover var han PERSONLIG. Han turde at svare igen med Bumblebee-referencer, som en transformer-nørd som mig ikke kunne lade vær med at smile af – og stadig husker den dag i dag 😁

Og nå ja … så fik jeg selvfølgelig en splinterny Bumblebee og en glad søn. Så kære Jacob Risgaard – I kan være stolte af jeres serviceteam for at vise, hvor lidt der skal til for at give en meget bedre kundeoplevelse 🙌🏻 Det må være svaret på at få en høj Net Promotor Score.

Sej god service eksempel

EN GOD SERVICE HISTORIE FRA 7 GODE VANER

Måske du allerede har læst “7 gode vaner” med Stephen Covey? I hans bog har han nemlig et rigtigt godt eksempel på god service. (og vi kan i øvrigt anbefale bogen). 

Han (Stephen Covey) skulle checke ud af sit hotelværelse, så han forlod værelset med sin kuffert og taske med kurs mod lobbyen. 20 meter nede ad gangen stod en ansat i gang med at gøre rent. Da hun så op og fik øjenkontakt med ham, smilede hun og gjorde noget, som var enormt vigtigt.

Hun gik tre meter tilbage for at trykke på elevatorknappen for ham.

Det er den lille handling, som faktisk betyder, at han ville vælge præcis samme hotel næste gang. Servicehistorien er en af mine favoritter, fordi den understreger flere vigtige ting:

1. Service kan foregå alle steder og i alle afdelinger; på lageret, i salg, transport eller hos rengøringen.

2. Den ansattes handling bliver husket i kraft af, at hun gjorde noget mere end bare sine “standard arbejdsopgaver”. Hvis hun havde redt sengen pænt, havde det ikke haft effekt. Det handler om at gøre noget udover det sædvanlige, som overrasker og overgår kundens forventninger, hvis I gerne vil huskes.

Tænk over: Hvor er jeres elevator-knap? Og jeg er ked af, at det aldrig bliver det samme at gå forbi rengøringspersonalet på gangen igen. Jeg har desværre endnu ikke oplevet at de har gjort det samme for mig. 

Flere artikler til dig