Kundeplevelser: Sørg for, at du bliver husket af kunden 🎉

af

– Hvordan kan DU skabe højdepunkter og kundeoplevelser der bliver husket?

 

Forleden var der noget, som slog mig.

Vi deler vores liv i højdepunkter – det er de store oplevelser der betyder noget.

Når vi bliver spurgt om noget, fortæller vi ikke om vores oplevelser i konkrete handlinger og efter rækkefølge – vi fortæller om de store ting, som har gjort det største indtryk.

Det er det samme, der sker, når vi arbejder med kunder.

Når kunderne skal fortælle om deres oplevelser med os, fortæller de om det i hovedtræk eller om dét øjeblik, der fyldte mest eller overraskede dem mest. Hvordan er kundeoplevelsen hos jer/dig? 

Og hvad betyder det så for dig og din service? Det fortæller jeg dig i videoen ovenfor (som du tilgår ved at klikke på billedet), eller du kan læse hovedpointerne herunder 🤩👇🏻

Sådan skaber du kundeoplevelser som kunderne husker – se video

👉🏻 Det betyder, at du skal overveje, hvordan du efterlader højdepunkter, som kunderne husker!

 

En samtale med dig skal være mere end bare en standard samtale, som kunden ikke lige husker noget fra efterfølgende. De skal have noget at fortælle om. Igen, det skal være en god kundeoplevelse, ja endda måske den bedste kundeoplevelse kunden har oplevet i noget tid. 

Den bedste måde at give dem dét på er ved at gøre noget, som er anderledes.

Og hvordan gør du så det?

Du kan jo blive lidt inspireret af en historie fra mit liv (som du måske har hørt før – men som kan fortælles igen og igen 😅).

Jeg blev fyret fra Mobilix (det tidligere Orange) efter 14 dage som kundeservicemedarbejder, fordi jeg gjorde noget, som var anderledes.

Vi skulle sige denne replik hver eneste gang, vi løftede røret: “Velkommen til Mobilix’Kundeservice. Du taler med Jacob Kjellerup, hvorledes kan jeg hjælpe?”.

Det kunne jeg jo ikke få mig selv til …

Så jeg begyndte at sige ting som: “Der var du heldig! Du fik fat i Jacob. Hvad er dit problem? Jeg har en løsning”!

Og det gik jo skide godt. Jeg fik tilsendt t-shirts, blomster, vin og to billetter til Skanderborg Festival i løbet af de 14 dage.

IKKE fordi jeg var dygtigere end mine kollegaer, men fordi jeg var mig selv og gjorde noget uventet og anderledes. Dét husker folk, og dét fortæller de om til andre. Og da jeg senere lærte BALA-modellen, blev det kun bedre.

Hvad kan du så bruge det til?

Du kan jo LIGE NU tænke over spørgsmålet:

– Hvor kan jeg skabe kundeoplevelser og højdepunkter, som andre har lyst til at dele?

For hvis du gør det, så sker der følgende:

⚡️ Du giver god kundeservice, som bliver husket

⚡️ Du øger dit salg

⚡️ Du bliver en bedre medarbejder eller leder

Så sæt i gang … 🚀

Og fortæl endelig, hvordan det går. Jeg elsker at få tilbagemeldinger på min mail jacob@kjellerupkommunikation.dk 🙂

Del også endelig, hvis du har feedback til mig, eller hvis der er noget, som jeg kan gøre anderledes. Jeg vil så gerne blive bedre og være sikker på, at mine mails giver værdi og sætter tanker i gang.

Flere artikler til dig