Teamet i Visma e-conomic oplevede et løft i salgs-aktiviteter på 600 %
Selvom vi primært arbejder med kundeservice, har vi også skabt vilde resultater for salgsafdelinger rundt omkring i landet.
I en årrække har vi haft Visma e-conomic som samarbejdspartner, hvor vi har rykket deres salgsteam – målt på salgsaktiviteter og arbejdsglæde. Hør, hvordan ledereren Christian oplevede samarbejdet.
Visma e-conomic, salgsteam
Forandringsledelse & kultur
3 års partnerskab (and counting)
Se videoen med den daværende salgschefs oplevelse 👇🏻
Fra relation til resultater ...
Christian Wook var allerede stødt på Jacob Kjellerup tilbage i 2013, så da Christian fik ansvaret for et salgsteam, henvendte han sig straks til Jacob. Der var behov for forandringsledelse – men efter 3 års partnerskab oplevede de flere ting:
En fælles kultur med fokus på kunden og at hjælpe kunden (som resulterede i mange flere kunder)
En højere medarbejdertilfreds – og et salgsteam, der var stolt af at gå på arbejde
En forøgelse på 600 % af deres salgsaktiviteter! (som Christian selv udtrykker: “Det var ret amazing”) 😜
Christian var træt af konsulenter, som ikke rykkede noget
Christian var ikke på jagt efter et quickfix. Han havde allerede oplevet konsulenter, som kom ud i et par måneder, hvor der var fuld smæk på – men som ikke ændrede noget efterfølgende.
Han ønskede, at deres resultater skulle vare ved (hvilket er en af grundværdierne hos Kjellerup Kommunikation).
Samarbejdet fra start …
Samarbejdet begyndte med en “gap finding” med spørgsmålene: Hvor vil vi gerne være? Hvor er vi nu? Hvad er det, der mangler?
Ud fra svarene lagde vi sammen med Christian en strategi (på to effektive dage i et sommerhus) og fik sat nogle konkrete mål.
Herefter udarbejdede Jacob en plan for 3 ting:
- Hvordan vi ud fra målene kunne skabe de rigtige rammer for medarbejderne.
- Hvordan medarbejderne skulle klædes på til at få de rigtige værktøjer, så de var i stand til at leve op til de nye mål.
- Og måske den vigtigste: Hvordan kulturen skulle ændres, så teamet gik fra at være en salgsafdeling til en IMPACT afdeling.
… til slut ❤️
Den løbende træning af teamet bestod af:
- En lang række workshops med både top-down og bottom-up med alle medarbejdere
- 1:1 og feedback-samtaler, hvor alle ledere og medarbejdere fik individuelle mål og individuel sparring
- Faglig sparring, hvor Jacob deltog på vigtige møder med ledelsen.
Resultatet af træningen blev (som Christian også fortæller), at vi sammen med Visma fik skabt den kultur og afdeling, som både ledelsen og medarbejderne drømte om, hvor hele teamet vidste, at deres arbejde gjorde en forskel.
Relationer er det vigtigste
Hos Kjellerup Kommunikation fokuserer vi på mennesket
Som Christian nævner: “Det kendetegner Kjellerup Kommunikation, at det ikke kun handler om den opgave, der skal løses – men også om, hvordan vi sammen lykkes, og at der er mennesker i alle de her processer”.
I Kjellerup Kommunikation kigger vi ikke kun på den enkelte opgave, men vi skaber relationer til de mennesker, vi er ude hos.
“Jeg anbefaler …
allerede Kjellerup Kommunikation til andre, og jeg vil blive ved med at anbefale Kjellerup Kommunikation – især på de opgaver, hvor der er nogle ting, der strækker sig over længere tid, eller hvis man vil lave en varig ændring. Der skal man altid vælge Kjellerup Kommunikation.”
– Christian Wook
Vil du også opleve varige ændringer i dit team NU? Lad os komme i gang med at lægge en plan.
Ring til os: 27 20 11 02