Konflikthåndtering og klagehåndtering

Konflikter og klager er uundgåelige i kundeservice. Derfor er det nødvendigt, at jeres medarbejdere lærer, hvordan de håndterer klager, konflikter og sure kunder. Hos os får I konkrete værktøjer, så I altid kan komme over i en positiv dialog – og gøre kunden glad igen.

kursus i bedre kundeservice

Effektiv og proaktiv konflikthåndtering

Vi lærer jer at håndtere klager og konflikter hver eneste gang

I kan ikke komme udenom, at kunder vil klage. Til gengæld kan I lære, hvordan I hver eneste gang håndterer sure kunder, får ført samtalen over i en positiv dialog, og hvordan I ved hjælp af proaktivitet kan sørge for, at I langt sjældnere kommer ud for konflikter.  

Det handler om træning!

Træning i klage- og konflikthåndtering kan give masser af afkast:

  • En god håndtering kan gøre kunden endnu mere tilfreds (=anbefalinger!)
  • Når vi ikke kommer ud i lange diskussioner med kunder, kan vi være mere effektive
  • Medarbejdere slipper for at blive frustrerede, så det ikke går ud over andre kunder

Derfor skal I priotere klage- og konflikthåndtering

Lyder det allerede som noget for jer? Bare vent, det bliver endnu bedre!

Det er en investering

I vil spare tid. Overvej lige, hvis bare halvdelen af konflikterne løses hurtigere?

✓ Langt færre kunder vil forlade jer, fordi I finder en løsning og håndterer klager.

✓ I får mere motiverede medarbejdere, som ikke skal opleve frustrationer i samme grad eller bruge unødvendig tid.

Hvorfor lade være med at investere i god træning i klage- og konflikthåndtering?

Træningen sørger for

✓ At I kan stille skarpt på en klage – fx den typiske klage i jeres virksomhed

✓ At jeres konflikter aldrig eskalerer

✓ At klæde medarbejdere på til bedre at håndtere utilfredse kunder

✓ Øvelser, som gør, at I fremadrettet kan vende sure kunder

Opfølgning – så I holder det ved lige

Det er til jer, som

✓ Gerne vil lære at håndtere sure kunder

✓ Elsker, når kunden slutter af med: ”Tusind tak for hjælpen!”

✓ Gerne vil have, at kunderne får en god oplevelse, SPECIELT når de er utilfredse

✓ Vil have det optimale ud af hver kundehenvendelse

✓ Vil skabe flere loyale, glade kunder

OBS: En vigtig ting om kundeklager

Der er noget, som er ekstremt vigtigt, når det kommer til klager. Vi er nødt til at ændre den måde, vi ser dem på.

Klager er nemlig ikke et surt opstød eller noget, som jeres kunder finder på bare for at irritere jeres virksomhed.

Det er feedback til jeres virksomhed, som beskriver kundens oplevelse. Det er rent faktisk en gave, som gør det muligt for jer at forbedre og udvikle jeres virksomhed og kundeoplevelse til at blive endnu bedre!

Udnytter I den store mulighed, når I får klager? Eller kan I få langt mere ud af, hvordan I griber det an og følger op på dem? 

Med træning hos Kjellerup Kommunikation kan vi med garanti sørge for, at I kan skabe mærkbare resultater og tilføre værdi med det samme.

Betragt altid en klage som en gave - som du kan løse med god konflikthåndtering

Hør Jacob fortælle om vores model til konflikthåndtering

Konflikter løses med vores værktøj: SamtaeJudo.

Du vil som en sand Judo-mester, kunne løse umulige konflikter og bliver en haj til at svare på klager.

Få et kort indblik i vores træning ved at se videoen med Jacob, og læs vores artikel om konflikthåndtering

Læs vores artikel om konflikthåndtering

Indvendinger – og hvordan du behandler dem

Indvendinger – og hvordan du behandler dem

Hvad er indvendinger? Du kender formentlig til konflikter og klager. Men hvad er det nu lige, at indvendinger betyder? 😅 Hvis dine kunder kommer med en indvending, er det ofte uenighed eller et modargument over for dit produkt, dit udsagn eller andet. Indvendinger er...

Er I klar til at blive bedre?

Lad os komme i gang med træningen!