“Hvad gør vi, når kunderne er sure og ubehøvlede?” 👇🏻
Jacob Kjellerup svarer i kundeservice-brevkassen ‘SOS fra Serviceland’ på, hvad du som kundeservicemedarbejder kan stille op, når kunderne er sure og decideret ubehøvlede over for dig.
Det er nemlig så vigtigt, at vi ikke tager det med hjem og lader det fylde – selvom det er svært!
Få Jacobs svar til, hvordan du håndterer det – både før, under og efter her ❤️
Og gå ikke glip af Theis’ 5 geniale råd til at håndtere vrede, sure kunder i artiklen her.
SOS fra Serviceland er en brevkasse til dig, der er interesseret i kundeservice og gode kundeoplevelser.
– Jacob Kjellerup
Flere svar fra SOS i Serviceland til dig
Hvordan indhenter jeg flere accepter?
Få svar på, hvordan du nemt kan stille flere lukkede spørgsmål og hente flere accepter. Hacket her kan gøre en enorm forskel.
Hvad siger jeg til kunden, når jeg ikke kan svaret?
Jacob Kjellerup giver svar på, hvad du kan sige til kunden, hvis du ikke ved, hvad svaret er. Det er fx, hvis du er helt ny på dit job.
Hvordan er jeg mere positiv – uden at være lalleglad?
Hører du tit, du skal være mere positiv – men forbinder du det med at være lalleglad og alt for uformel? Hør, hvad du kan gøre her.
Hvordan får jeg kontrollen tilbage i kundesamtalerne?
Oplever du, at du mister kontrollen i dine kundesamtaler? Måske særligt når du stiller åbne spørgsmål? Her er tricket, du altid kan bruge.
Hvordan stiller jeg flere åbne spørgsmål?
Åbne spørgsmål kan gøre en kundesamtale cirka 100 gange bedre. Så hvordan stiller vi flere åbne spørgsmål, når vi taler med kunderne?
Hvordan giver jeg (mere) feedback?
Feedback er sindssygt vigtigt. Men hvordan er det nu, vi kommer i gang og får givet det? Få svaret på få minutter.