3 tips til at skabe den gode intro i kundeservice
Her får du opskriften på den gode intro i kundeservice
Du har kun 7 SEKUNDER 🤯
Det er ikke meget, men den er god nok.
Undersøgelser viser, at det ca. tager 7 sekunder for os (altså også vores kunder) at danne et førstehåndsindtryk.
Og de her facts bliver vildere:
👉🏻 “Kan du give et godt førstehåndsindtryk, kan du skabe lige så meget tillid, som man kan på 3 timers smalltalk”!
Der er altså 0 tvivl om, at dine og/eller dine kollegaers introer til kunden skal sidde fuldstændig i skabet.
… Hvis I selvfølgelig ønsker at sikre høj kundetilfredshed 👀
Så hvordan fa’en giver vi kunden 7 magiske sekunder?
Bare rolig, dét får du svar på lige om nu!
Her får du nemlig de 3 ting, som Theis og alle fra Kjellerup Kommunikation ville anbefale dig i søvne, til en intro så smuk, at englene synger👇🏻
1. I den gode intro siger du, hvor og hvem kunden har ringet til
Sæt scenen, skab tryghed og lad ikke kunden være i tvivl om, hvorvidt de har ringet forkert.
Siger du bare: “Det er Jacob” (selvfølgelig kun hvis du hedder Jacob, ellers er det mærkeligt), kan du være 80 % sikker på, at de spørger: “Har jeg ringet til (Indsæt virksomhed)?.
Siger du bare (Indsæt virksomhed), misser du al personlighed og kunne lige så godt være en sjæleløs drone. People want people 🥰
2. Sørg for at stille et åbent spørgsmål
Dræb den store chance for, at du og kunden leger stilleleg, indtil I præcis samtidig bryder stilheden med “Hvad skal du ha… /”Jeg ville bare”…
We have all been there …
Det fede er, at det er ultra-simpelt: Du stiller dit åbne spørgsmål i din intro / velkomst.
“Det er Jacob fra Kjellerup Kommunikation, hvad kan jeg hjælpe dig med?” er bare drønlækkert at blive mødt med – trygt, klart, konkret!
3. Variér din kundeservice intro hver gang – og gør det til din egen
“Shit, hvor er det nemt”, tænker du.
“Jeg har opskriften på den gode intro, så nu er det bare copy/paste i hvert opkald hver dag fra 8-16, indtil min hjerne brænder sammen.”
Ja, det går ikke. Du skal selvfølgelig variere velkomsten 😜
Vi ønsker ikke at få nogen til at føle sig som kunde nr. 239 – de skal have personlig service!
Og så gør det i øvrigt din dag ca. 100 gange sjovere – specielt fordi du GERNE må freestyle og skabe fede introer, som passer til DIG!
Her får du fx min yndlings-intro helt gratis: “Uden at prale, det er Jacob fra Kjellerup Kommunikation” 💙
Kom ud og giv en vanvittig god intro til dine kunder
Prøv det af og kast dig ud i de magiske introer, som er afgørende, hvis du gerne vil give god kundeservice …
For med de her tips er 7 sekunder mere end rigeligt for at få en flyvende start på samtalen ✈️
BONUS: Lær alt om den gode intro i et superfedt podcast-afsnit
Du kan få mere viden og flere tricks til den gode intro over for dine kunder, hvis du lytter til det her korte podcast-afsnit om den gode intro 🎧
Flere artikler til dig
4 tips til proaktiv kundeservice (som gør, at kunderne anbefaler dig)
Vil du have, at dine kunder anbefaler dig til andre? Så er svaret = proaktiv service. Her er de 4 bedste tips til at være proaktiv.
God kundeservice: 10 tips til at få Danmarks bedste service
I artiklen får du fem smarte og vigtige tricks til at give endnu bedre kundeservice, som kan gavne enhver type virksomhed.
En god buddy-ordning: Sådan gør du
I artiklen får du tips, tricks og viden om, hvordan du er en god buddy, og hvordan I får mest ud af en buddy-ordning i jeres onboarding.
Kommunikationsværktøj: Sådan stiller du åbne og lukkede spørgsmål
Er du god til at stille åbne og lukkede spørgsmål? Få en miniguide her, og skab bedre kundedialoger og stærke relationer til alle omkring dig.
Sådan giver du god, personlig kundeservice på mail
Det kan virke svært at give god og personlig kundeservice på skrift. Det behøver det ikke være – for du skal bare gøre noget, du gør hver dag.
Her er de 3 vigtigste kompetencer i kundeservice
Hvilke kompetencer bør du have, hvis du arbejder i kundeservice? Se her, hvilke 3 vigtige kompetencer ALLE bør have i kundeservice.