3 tips til at skabe den gode intro i kundeservice

af

Her får du opskriften på den gode intro i kundeservice

Du har kun 7 SEKUNDER 🤯

Det er ikke meget, men den er god nok.

Undersøgelser viser, at det ca. tager 7 sekunder for os (altså også vores kunder) at danne et førstehåndsindtryk.

Og de her facts bliver vildere:

👉🏻 “Kan du give et godt førstehåndsindtryk, kan du skabe lige så meget tillid, som man kan på 3 timers smalltalk”!

Der er altså 0 tvivl om, at dine og/eller dine kollegaers introer til kunden skal sidde fuldstændig i skabet.

Hvis I selvfølgelig ønsker at sikre høj kundetilfredshed 👀

Så hvordan fa’en giver vi kunden 7 magiske sekunder?

Bare rolig, dét får du svar på lige om nu!

Her får du nemlig de 3 ting, som Theis og alle fra Kjellerup Kommunikation ville anbefale dig i søvne, til en intro så smuk, at englene synger👇🏻

1. I den gode intro siger du, hvor og hvem kunden har ringet til

Sæt scenen, skab tryghed og lad ikke kunden være i tvivl om, hvorvidt de har ringet forkert.

Siger du bare: “Det er Jacob” (selvfølgelig kun hvis du hedder Jacob, ellers er det mærkeligt), kan du være 80 % sikker på, at de spørger: “Har jeg ringet til (Indsæt virksomhed)?.

Siger du bare (Indsæt virksomhed), misser du al personlighed og kunne lige så godt være en sjæleløs drone. People want people 🥰

 

2. Sørg for at stille et åbent spørgsmål

Dræb den store chance for, at du og kunden leger stilleleg, indtil I præcis samtidig bryder stilheden med “Hvad skal du ha… /”Jeg ville bare”… 

We have all been there …

Det fede er, at det er ultra-simpelt: Du stiller dit åbne spørgsmål i din intro / velkomst.

“Det er Jacob fra Kjellerup Kommunikation, hvad kan jeg hjælpe dig med?” er bare drønlækkert at blive mødt med – trygt, klart, konkret!

3. Variér din kundeservice intro hver gang – og gør det til din egen

Shit, hvor er det nemt”, tænker du.

Jeg har opskriften på den gode intro, så nu er det bare copy/paste i hvert opkald hver dag fra 8-16, indtil min hjerne brænder sammen.” 

Ja, det går ikke. Du skal selvfølgelig variere velkomsten 😜

Vi ønsker ikke at få nogen til at føle sig som kunde nr. 239 – de skal have personlig service!

Og så gør det i øvrigt din dag ca. 100 gange sjovere – specielt fordi du GERNE må freestyle og skabe fede introer, som passer til DIG!

Her får du fx min yndlings-intro helt gratis: “Uden at prale, det er Jacob fra Kjellerup Kommunikation” 💙 

Kom ud og giv en vanvittig god intro til dine kunder

Prøv det af og kast dig ud i de magiske introer, som er afgørende, hvis du gerne vil give god kundeservice

For med de her tips er 7 sekunder mere end rigeligt for at få en flyvende start på samtalen ✈️

 

BONUS: Lær alt om den gode intro i et superfedt podcast-afsnit

Du kan få mere viden og flere tricks til den gode intro over for dine kunder, hvis du lytter til det her korte podcast-afsnit om den gode intro 🎧

Flere artikler til dig